NOK CORONA, VINTER OG KRIG! FØRSTE MARS OG JEG TAR TAK I VÅREN!

Prøver å glemme verdens elendigheter for en stakket stund. For første gang har jeg sådd frø til stauder. Spennende å se om det kan fungere og om det blir noe av. 

Jeg sådde de inne i begynnelsen av februar og plasserte de under plantelys på badet i ca en uke. Deretter plasserte jeg de ute i kulden for stratifisering og hentet de inn igjen i dag.
 
Litt akeleie!

To brett med Meconopsis - ett med hvite og ett med blå Valmuesøster.

Vi flytta fra et flott eksemplar av Blå Valmuesøster da vi solgte huset vårt. Nå har jeg veldig lyst å få til noe lignende i hytte hagen.

Nå skal disse plantebretta få overta plassen til overvintrede pelargonia som har stått under plantelys i kjellerboda vår. Absolutt ikke sikker på om dette er rette måten å gjøre det på, men jeg prøver!

Pelargonia skal i alle fall få komme opp i dagslyset no. De skal også få en skikkelig vårklipp


Dette er en "Otilie" der morplanten opprinnelig kommer fra Helen Fredholm sin hage på Toten.

Noen små planter og stiklinger har allerede stått ei stund under plantelys i kjøkkenvinduet.

Også denne rosa planten må få en stuss. Den planta jeg som stikling i fjor og er dessverre den eneste som ser ut til å ha overlevd av de stiklingene jeg planta da. Både flere fuksia og noen pelargonia blei stort sett ødelagt av bladlus.


"Zonale Tango Pink"

Hibiskus eller Hawaiirose har også overvintret i kjellerbua 


Litt stell og klipp også for den før den settes inn i østvendt vindu.


Ha en riktig fin mars måned :)






2 kommentarer:

  1. Ja, nå gjelder det å ha fokus på det vi kan gjøre noe med. Å så frø hjelper på humøret :)
    Ha en fin mars måned du også!

    SvarSlett