Første økt i hyttehagen i 2022

 3. mars var datoen, og vi var lei av å vente på at snøen skulle smelte. I stedet ville jeg benytte telen i jorda til å jobbe litt i den bratte skråninga ned mot vannet. 

Klar for action - godt kledd for anledningen :)

Prosjektet går ut på å lage en sti, eller i alle fall flate ut litt av skråninga slik at vi kan gå der.

Tanken er å lage ett slags flettebedd av kratt trær som Gus har felt tidligere.

Her har vi tidligere slått ned en trykkimpregnert stolpe som skal fungere som støtte

På denne måten vil jeg bygge opp terrenget!

Jeg hentet så ut flere trillebårelass fra komposten og plasserte det i stedet oppå strongene.

Veldig greit å bevege seg i skråninga siden den var frosset. Her må det selvfølgelig fylles på mer  etter hvert, men da tror jeg det skal bli bra.

Den 8. mars kom de første solstrålene på eiendommen vår, så i morgen håper jeg å dra inn igjen for å fortsette jobbing i hagen. Lykke!



2 kommentarer:

  1. Det var da veldig tidlig dere kom i gang! Det blir nok bra, og det er flott å få brukt opp komposten.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Det kan også bli som ei "bro" på de rørene.
    Eller så skal det kanskje plantes noe i dem.
    Uansett så er det morro å jobbe frem noe nytt :)

    SvarSlett