Mosehjerte bygget opp fra grunnen

Å bygge opp dekorasjoner fra bunnen ga mersmak. Jeg tok frem rullen med hønsenetting igjen og ville nå lage et mosehjerte. Det startet med å klippe av et passe stykke netting. Verktøy er avbiteren.
Det ferdige resultatet!
Hønsenetting!
Jeg klippet av et passe stykke av nettingen. Deretter delte jeg stykket i to. Meningen er nemlig å lage to hjerter av netting. Det ene litt større enn det andre. Deretter brettet jeg nettingen sammen og formet hjerte etter beste evne. De ble litt større enn jeg først tenke, men det ble jeg etter hvert fornøyd med.
To hjerter - ett litt større enn det andre.
Jeg festet de to hjertene sammen ved å knipe klippekantene i hverandre. et par steder brukte jeg vikletråd i tillegg. Så sørget jeg for at det ble litt "luft" mellom de to laga.
Så var det å finne frem alt jeg hadde igjen av mose. Heldigvis ble det nok til å dekke et så stort hjerte.
Om det hadde vært mindre kunne jeg dekket begge sidene og fått et hjerte som kunne henge slik at begge sidene var synlig.
Her er mosen festet til grunnlaget med grønn blomsterstreng!
 
Da var det tid for å feste mosen til grunnlaget. Det gjorde jeg ved å feste grønn blomsterstreng til nettingen i bunnen av hjertet. Deretter tvinnet jeg blomsterstrengen rundt på kryss og tvers til alt var festet.

Dette var gøy, og jeg kunne stoppet her. Nå vil jeg legge dette på gravstedet og derfor vil jeg pynte det litt.
I sine barneår laget Ellen og Guro engler i gips og lakket de. Jeg visste vi hadde en i gull blant  julepynten og leitet den frem. Regner med at mormor ville satt pris på den.
 
Jeg klippet av en grein fra lerketre formet som en del av hjertet og en grein av sibirkornell formet som andre delen av hjertet. Bær fra hekken lyser opp. Litt skjegg fra gamle trær. Og..., til sist Gullengelen!!!

Klart for gravstedet til Bestemor/Bestefar og Mormor/Morfar.
 
Ha en fin dag :-)

5 kommentarer:

  1. Så fint det var, og så kjekt å legge et egenprodusert hjerte på gravene.
    Takk for tips og ha en fortsatt fin onsdag :)

    SvarSlett
  2. Så vakre kranser du har laget. Det blir så personlig når du henger på gullengelen.
    Ønsker deg en stemningsfull og koselig adventstid:)

    SvarSlett
  3. Så søtt med lerkekongler og bittesmå kløverblader i mosen..
    Ha det godt i adventstiden!

    SvarSlett
  4. Heisann!

    Dette ble en vakker og personlig juledekorasjon til mormors grav. Hyggelig å minnes dem som ikke lenger er fysisk sammen med oss. Ha en fin adventssøndag ;:OD)

    SvarSlett