Hjertekrans av Peppermyntebusk

I dag var det mildt og fint og snøen er smeltet. Fin dag å være ute. Jeg ville gjøre et forsøk med å lage krans av Peppermyntebusk som vokster i hagen. Den ser ut til å være vintergrønn og har sterkt duftende skudd. Kransen kan kanskje henge i vindfanget om duften ikke blir for sterk.
 
Hjertekrans av Peppermyntebusk og lerk
Peppermyntebusken trives godt på nordsiden av huset og er fin og grønn. Om sommeren har den nydelige, klokkeformede, hvite blomster med lilla tegninger.

 
Grunnlaget til denne kransen er et hjerte som er kjøpt hos Nille. Jeg startet med å klippe små greiner av Peppermyntebusken. Så festet jeg grønn blomsterstreng midt oppe i hjertet, og starter å feste de små greinene ved i tvinne strengen rundt og rundt grunnkransen for hver ny grein, til jeg var kommet helt rundt. Så festet jeg strengen bak på kransen.
For å pynte litt på kransen festet jeg på en grein med kongler som har blåst ned fra et Lerketre i skogen.
Til sist festet jeg en skjør, gammel juleklokke, kjøpt hos Fretex.
Kransen fikk henge i vindfanget en stund, men nå henger den ute. Den dufter godt men kanskje litt i meste laget :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar