Hagearbeid på en lørdag

På tide å legge ned løk som er innkjøpt for ei god stund siden. Og da må det renskes opp i bed og krukker. Når man bare kom i gang var det kjempefint å holde på ute i dag.
Hvitt og lilla er fint. Satser på at hjorten ikke er enig.
Jeg renska opp i stauder og saget av noen lave greiner på Thujaen. Fikk plassert endel løk, og det kjekkeste av alt! Siden Gus er på jobb i Nordsjøen lånte jeg den nyinnkjøpte løvsugeren. Fantastisk smart. Jeg burde tatt før og etterbilder for å vise hvor effektiv den er. Tørt løv forsvant inn i posen i store mengder, enkelt som bare det. Smart kjøp Gus :-)
Fikk lyst å fotografere litt.
Hortensiaen satte jeg ned etter å ha hatt den i krukke i fjor. Den kom igjen i år, men uten en eneste blomst. Ifølge gartneren står den kanskje ikke på riktig sted. Jeg lar den står likevel, så får vi se neste år.
Det er koselig med et vintergrønt hjørne også. Ikke så ofte snøen ligger her på berget.
Leike litt med makrolinsa. Kaprifolium som blomstrer på nytt.
Kjekt å fortsatt kunne ta bilde av store, flotte roser. Sympathie!
Selv en liten rose ser stor ut med Makrolinse. Se hvor nydelig rosebladene er satt sammen.
En liten småkrage på nært hold.
Og en bitte liten blomst på Peppermyntebusken.
Ha en fortsatt fin helg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar