Besøk i hagen av Kronhjorten

Jeg som trodde det var de søte, litt mindre rådyra som spiste opp løkplantene i hagen, så viser det seg altså at det er selveste Kronhjorten... Jeg følte et øyeblikk at jeg ble "beglodd"gjennom stuevinduet, løftet blikket og så rett i øynene på dette store dyret. Takk og pris at jeg var innendørs! Noe famling med kode på mobiltelefonen gjorde dessverre sitt til at jeg ikke fikk foreviget den sett rett forfra. Den var ikke direkte redd,men snudde seg langsomt rundt og vandret litt videre.
Rundt geviret var det surret en type garn eller nett som tyder på at kronhjorten har vært i nærkamt med nett fra en leikeplass eller lignende. Den vant tydeligvis kampen, men dro med seg garnet!
Her ser den etter en utvei fra hagen. Den fant en åpning der vi nettopp har saget ned en sypress, og vips hadde den hoppet over gjerdet. Der ventet friske, nye tulipanspirer hos naboen!
Spennende, men litt kjedelig at de er så nærgående.

Håper den ikke får smaken på Japansk prydkirsebærtreet som nå står full av knupper.

Ha en fin søndag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar