Pallekarm klargjøres med jord og lokk - Velkommen, April

I dag har jeg gjort klar pallekarmen for kjøkkenhagen.
Velkommen april :-)
Jeg startet med å klippe til sort plastduk til bunnen av karmen. Deretter la jeg noen lag med avispapir, i håp om at jorda ikke skal bli for fort tørr.
Jeg la duken godt opp over kantene.
Så noen lag med avispapir i bunnen.
Forsøker å få til ei god blanding av jord og gjødsel
Så skal jorda få godgjøre seg!
Jeg brukte noen timer på å finne ut av denne teknologien. Dette er pumpa som skal sørge for å åpne lokket når temperaturen i karmen blir for høy. Skal tro om det kommer til å virke?
Håper jeg har gjort det riktig. Mener i alle fall at jeg har fulgt bruksanvisningen til punkt å prikke. Det var forresten god forklaring som fulgte med i pakken.
Da skulle det være klart. Nå kan vi ønske april velkommen :-)

2 kommentarer:

  1. Hei :) Utrolig kule plastlokk til drivkassene! Hvor har du fått tak i de?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk for det. Lokket har jeg kjøpt hos Felleskjøpet og er ganske genialt. Hilsen fra Liv

      Slett