Hjertekrans av lerk

Så var turen kommet til krans av lerk. Det er et materiale som er enkelt å jobbe med. Greinene former seg lett slik man ønsker. De har en lett svaiende form og hjerte kommer liksom fort frem så snart man begynner prosessen.

Man kan gjerne la hjertet være akkurat så enkelt som dette men jeg vil gjerne legge på noe mer, så for meg blir dette grunnkransen.
Jeg hadde endel greiner tilgjengelig, men først måtte de ribbes. Nålene henger lenge på i år!
Jeg fant noen greiner med flere kongler på og flettet inn noen av de.
Så da ble hjertet som dette.
Det ble kaldt ute så det var på tide å ta det hele med seg inn på kjøkkenet. Jeg fylte på med endel bjørkekvister med lav
Så var jeg ute og plukket Peppermyntebusk. Den er grønn og fin og lukter godt.
Med limpistol festet jeg noe "Stæsj" fra Home and Cottage. Som oppheng for hjertet bruker jeg vanlig hamptråd.
Enn så lenge fikk den henge over arbeidsbenken i hagen.
Materialet som er brukt skal kunne holde ei stund vil jeg tro.
Her er det ferdige resultatet!
Så ha en fin dag og kos deg i disse føradvents tider :) 
Vil du se flere kranser jeg har laget av lerk tidligere kan du klikke her og her 


7 kommentarer:

  1. Så flink du er! Hjertet ble jo helt nydelig ♡

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Hyggelig med slike tilbakemeldinger :)

      Slett
  2. Gillar det enkla, ditt hjärta är helt i min smak! Själv julpybtar jag inte så mycket, vi har fullt upp med verandan och dessutom kommer vi att fira jul hos barn och barnbarn. Ganska skönt att slippa julstöket!
    Önskar dig en skön kväll!/Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Verandaen din blir så flott. Lykke til videre.

      Slett