Planter som er tatt inn for overvintring

Pelargonia og Fuchsia blomstrer så fint at jeg ikke har hjerte til å plassere de i kjelleren, i alle fall ikke enda.

Så da, Guro, har de havnet her :)
De fikk i første omgang en plass i stuen men det ble litt drøyt, noen av de står tross alt i digre utepotter.
Men vakker er de, her den engelske varianten.
Denne kjøpte jeg på Haug gartneri i vår,.........
.....likeså denne!
Denne kjøpte jeg av Helen Fredholm på Toten i sommer.
Den har en herlig lilla farge. Min favorittfarge!


Fuchsiaen som jeg også kjøpte av Helen Fredholm, er ikke blitt så stor enda, men den har også favorittfarger.
"Otilie" med sine spesielle blader har jeg dyrket frem fra stikling i år. Hovedplanten stammer som mange vet fra Helen Fredholm sin plante på Toten. To eksemplar av denne har vi også stående inne på stua og de vokser seg svært så store.
Koselig med blomster inne. I kveld kom vind og regn ute, for første gang på mer enn 14 dager!
Høsten er ei koselig tid. Den kan nytes både inne og ute. Ha det godt!

9 kommentarer:

  1. Flotte pelargonia og fuchsia! Ja, de må inn før eller senere. Her hadde vi frost i en uke for ca 14 dager siden, og da tok jeg inn alt. Orker ikke holde på ute når det blir kaldt.
    Kos deg med de flotte blomstene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Vi har egentlig ikke hatt frost her, men nå er det storm og regn ute. Litt koselig siden vi har hatt så lenge herlig høstvær.

      Slett
  2. Hei!
    Så fint å se. Her er fuksiaene ribbet for 2-3 uker siden og står i en mørk kjeller og venter på våren. Har dessverre ikke noe stuetilbud. Tenk å ha en vinterhage.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan ikke akkurat kalle det for en vinterhage :) Det er "barnerommet" som er tatt i bruk. Har et par fuksia stående ute i lysthuset fortsatt. De må jeg vel hente inn snart.

      Slett
  3. Så många fina pelargoner, är speciellt förtjust i den engelska varianten som står i en stor kruka. Vi har också haft gråväder ett tag nu, men idag skall det bli sol.
    Ha en fin dag /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Nyt solen hos deg, her er det regn og storm som har kommet :)

      Slett
  4. For noen flotte pelargonier. Mine ble ribbet i helga, og satt ned i kjelleren. Her har det vært iskaldt. Ikke noe vær for sånne skjønnheter nei. Ikke har jeg noen plass til å ha de inne heller. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Jeg merket meg spesielt 'Otilie'.
    Jeg er svak for fine bladplanter.

    SvarSlett
  6. Så mange herlige planter! Godt de fikk plass inne før frosten :)

    SvarSlett