Planter i hagen i septemter

Vi overraskes av nye sommerdager i hagen i september. Nok en gang er det fristene å fotografere når solen siles inn gjennom litt lenger skygger.

Ett lykkelig valg på gartneriet i vår. Syrinhortensia.
Denne japanske varianten av myrt har stått i blomst siden tidlig i vår.
Vakre fargekombinasjoner - sett med mine øyne.
Syrinhortensiaen har en mengde blomsterklaser.
En benk i hagen!
Løvemunn har tatt seg opp nå på seinsommeren.
Nyplantet Solhatt - skal tro om de vil trives her?
Rød Solhatt
Nærmere lilla.....
Til sist ei gammel rose!

6 kommentarer:

  1. Nydelige høstblomster hos deg, Liv! Syrinhortensia er så vakre og de får jeg ikke nok av :)
    Flotte solhatter også. Prøv å bland inn sand i jorda,for de tåler ikke stående fuktighet om vinteren. Lykke til med de!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips. Det skal jeg gjøre. Det stemmer godt med det vi fikk høre på Hagelagsmøte med Rolf Eide fra Eides stauder. Jeg kjøpte solhatt av han :)

      Slett
  2. Så fin syrinhortensiaen er, jeg kjøpte en for et par år siden, men den er ikke på langt nær så fin. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  3. Hei!
    Vakre fargekombinasjoner sett med mine øyne også. Flott syrinhortensia.
    Vår døde dessverre i fjor sommer.
    Nå kan man nesten si fortsatt god sommer! Anne

    SvarSlett
  4. Så flott Syrinhortensia! Lykke til med den nye røde solhatten, og ha en flott helg i hagen :)

    SvarSlett