Mosetre i krukke

En spesiell blomsterbutikk i byen måtte dessverre legge ned driften, og jeg kom tilfeldigvis forbi den dagen de skulle selge ut varene. Da ble fristelsen stor og jeg kjøpte ei flott, håndlaget krukke, i tillegg til ei kule i samme materiale. Jeg grublet ei stund på hva jeg skulle finne på å ha i den nå til jul, og til slutt kom jeg til at jeg ville lage et mosetre.
Det blir visst mye pynt i vindfanget i år :-)
Litt om fremgangsmåten. Jeg startet med å forme hønsenetting som et tre, og trykket det godt ned i krukka slik at det står trygt.
Så er det bare å hente frem utstyret. Mosen har jeg hentet på hytta.
Toppen på treet kunne jeg bare tre ned på hønsenettingen. Den hadde jeg nemlig funnet på en liten, råtten trestamme. Så var det å starte og surre på grønn blomsterstreng.
Lenger nede på treet brukte jeg forskjellige sorter mose. Man tager det man haver!
Når treet var ferdig surret festet jeg på litt annet fra naturen. Kongler, bregner, lerk og lav. 
Og denne lille, svært gamle kjøttmeisen.
Den er fin da :-)
Mosetreet i sin helhet!
Riktig god 3. søndag i advent.

Tre tente lys i kveld!

3 kommentarer:

  1. Kjempeflott mose-tre!
    Og krukken du fikk tak i var helt i min smak...så fin:)
    Synd når disse blomsterbutikkene må legge ned...tøff konkurranse med alle kjeden.
    Ønsker deg en fin uke:)

    SvarSlett
  2. Så flott det ble! Kjekt å se fremgangsmåten også :)

    SvarSlett