Innsanking av dekorasjonsmateriale etter storm

Stormen Hilde herjet her i går og det regnet enormt mye. Grunn god nok til å reise inn på hytta for å sjekke forholda der. Bekken vår kan til tider skifte karakter fra bekk til elv, og vi pleier å følge med om den går over sine bredder. Vi har også et vel stort tuntre på tomta. Alltid litt spennende når vi har ekstremvær. Men alt var vel. Jeg har riktignok aldri før sett Brusdalsvannet så høyt, uten at det skaper noe problem for oss.
Det gamle bjørketreet står fortsatt trygt.

 


Det samme gjelder den stolte Rododendron. Begge har vært ute for ei stormnatt før!

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (og det gjør vi jo heller ikke :-) Vannet går helt opp til vegetasjonen. Heile stranda ligger under vann.
 
Her var nok atskillig mer vann da det sto på som verst.


Men da var tiden inne for å finne materiale til den planlagte dekorasjonen. Og da må jeg si at Vasstranda er rette stedet. Her finner man bark og greiner med mose og skjegg i massevis. Store og små kongler i like så. Jeg hadde med plastposer men måtte leite frem en sekk også. Så det spørs om det ikke må bli en stor dekorasjon dette :-)
Materiale i poser og sekk!
Bark fra en gammel trestubb.
 
Jeg har hentet inspirasjon til dette fra Edle Catharina Norman sin bok "Vintervakkert" om kranser og dekorasjoner, lånt på biblioteket. I tillegg har jeg sett video av Kari, som Anne fra Moseplassen har lagt ut på sin blogg. Nå er spørsmålet om jeg kan få til noe utav dette! Jeg gleder meg.
 






2 kommentarer:

  1. Godt at "Hilde" ikkje fekk tatt for seg ved hytta. Ho herja ikkje her hos oss heller, Mykje flott materiale du har sanka, Må nok ha meg ein tur ut å sanka meir eg og , Takk for hilsen på bloggen min.Koslig med besøk.

    SvarSlett
  2. Takk til deg og Tullik. Som du sier er det hyggelig med besøk på bloggen :-)

    SvarSlett