Hengende dekorasjon med lys

Jeg var ute i siste liten for å finne materiale til dekorasjoner og kranser i naturen. I dag kom nemlig snøen. Men er man ivrig nok så tåler man litt kulde, så jeg har vært ute i flere timer for å lage den store, hengende dekorasjonen med lys. Den kunne nok blitt noe mer ryddig, men jeg har jo mulighet til å "stusse" den senere. Nå henger den der i alle fall. Med trapp, hammer og syl sørget jeg for å lage feste i taket på inngangspartiet. Vi har et langt smalt vindu ved siden av inngangsdøra. Innenfor vinduet er hallen. Jeg har hengt dekorasjonen slik at den synes like godt fra innsida som fra utsida.
Hengende dekorasjon av bjørk, sibirkornell, kongler og bær, med lys.

Her er dekorasjonen sett nedenfra.
Materialet jeg har brukt er ei nedblåst grein fra et gammelt bjørketre på Vasstranda. Den er på det nærmeste dekket av "skjegg" og mose. Videre har jeg tatt ei stor grein av den røde Sibirkornellen i hagen hjemme. Jeg liker godt kontrasten mellom den røde greina og resten av materialet. I nabolaget står det flere Lerketrær som har mistet noen greiner i stormen "Hilde". De har også fått plass her. Kongler og bark fra Vasstranda, røde bær fra en hekk i nærområdet er også med. Jeg har sydd det hele sammen med Vikletråd i metall. Lysa er nyinnkjøpte ledlys med to års garanti!
Noen gamle fugler er hentet frem fra juletrepynten, i tillegg til et eple og et hjerte som jeg har sydd tidligere en gang.
Kjøttmeis fra gamle dager.

Dekorasjonen sett fra innsida
Enn så lenge ser det slik ut ved inngangen. Litt tidlig å tenne slike lys, men jeg ser på dette som en prøve :-)
 

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for hilsen !
    Naturlig pynt er den fineste synest jeg :)
    Var en tur i skogen i går, og må ha meg en tur til!
    Nydelig...og gratis!

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Så vakkert det ble.... Fint å se hvor den henger og skaper litt liv og lys i gangen.

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelige tilbakemeldinger :-)

    SvarSlett
  4. Wow så fint, jeg er også så glad i pynt fra naturen.
    Dette kan du ser jeg, fine bilder også.

    Ha en fin dag fra Marit.

    SvarSlett
  5. Takk for det til http://frumarit.blogspot.no/

    SvarSlett