Så la snøen seg som et teppe over hagen

Arbeidsbenken ryddet for vinteren.
I går kom snøen til Ålesund. Stor var overraskelsen da jeg trakk fra gardinene og så at landskapet var hvitt. Det er jo ganske naturlig for årstiden, men det kommer like uventet hvert år. Og vakkert er det med det første tynne laget, og lyst blir det og. Dette kan vi gjerne leve med!
Dette er nesten julestemning.

Himmelen er svart men snøen lyser opp i grålysningen.
Litt av løvet sitter fortsatt på Piletreet.
Og Sibirkornellen lyser rødt gjennom snødrysset.
Kaldt ute!!!

Men inne er det lunt. Blad fra Blodbøken vår på hytta. Ha en fin dag :-)



 

3 kommentarer:

  1. Hei;) Deilig med det hvite teppet vi har fått nå. Alt blir så lyst. Liker vinteren med snø og kuldegrader jeg.
    Her er det 6 minus og jeg skal få på meg joggesko og ut en tur.
    Ønsker deg en fin kveld og tusen takk for kommentaren på dørkransen min.
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Hvitt og rent...er vinterlandskapet!...vakkert:)
    Takk for hyggelig hilsen hos meg:)
    Ønsker en fin kveld:))

    SvarSlett
  3. Takk til Rosehagen og Inger Mari fra Liv

    SvarSlett