Våren utvikler seg mest inne i år!

 Våren lar vente på seg. Vi har hatt noen få dager med sol og "litt" varme, men jeg gleder meg til ting får gro ute. Tiden har gått siden første sådd innendørs og plantene har vel utviklet seg litt.

Chiliplanten er vel den som har vokst mest. Den har stått i kjøkkenvindu mot øst heile perioden.

Jeg har toppet den litt og forsøkt å pollinere med en bomullspinne, så får vi se da, om den danner frukter.

På de andre plantene kan man kanskje ikke se så stor forskjell, men jeg har toppet de mange ganger. På den måten håper jeg at plantene skal bli kraftigere og at de "tar av" etter hvert. Dette er blodbeger og diverse pelargonia.

Diverse fuksiaplantene er også toppet mange ganger.

Og så er det planter som venter på å komme ut. De fikk prøve seg ute en dag da temperaturen var sånn noenlunde bra men så kom kulden tilbake.  Og som vi gleder oss til våren kommer på rett!


2 kommentarer:

  1. Det må jo bli veldig spennende når været gjør det mulig å ha planter ute på den nye verandaen. Chili har jeg aldri prøvd. Jeg la også merke til de to karaflene ved siden av planta :-)

    SvarSlett
  2. Ja, det er så kjedelig når en ikke kan sette ut plantene. Her er det nattefrost omtrent hele tiden, og da får jeg ikke satt ut noe fra drivhuset. Flott chili!

    SvarSlett