Det spirer på kjøkkenbenken

 Til tross for flytting, møbleringer og diverse opprettinger og flikking på vegger og gulv mm, så ble det for fristende når jeg så at Hageland hadde pluggplanter. Det minner så mye om den gode tiden vi hadde på Haug gartneri og jeg bare måtte kjøpe.


Så herlig å se plantene vokse etter å ha plantet de i potter.


Litt mindre plass å rote med jord og vann, men en plastbalje fungerte greit.

Jord og gjødsel måtte kjøpes inn også.


Allerede i januar, da vi bodde i leid leilighet, sådde jeg frø av Blodbeger. De fikk stå i ro der i flere uker når vi holdt på med flytting, og gleden var stor en dag jeg kom dit og så at det grodde under lokket.

Den 23. februar priklet jeg Blodbeger over i potter. Det var så mange småplanter så det ble flere i hver potte denne gangen.

Forskjellige typer Fuksia og Pelargonia fikk plass i en vinduskarm i det som vi med glimt i øyet kaller Hagestua :-) Her var det ved en feil satt inn ett lite vindu der det var planlagt et vindu som skulle gå fra gulv til tak.

Nå er flinke fagfolk på plass og skifter ut vinduet. Da måtte rommet tømmes og småplantene måtte få plass på kjøkkenbenken :)

Åh, så hyggelig det er når planter begynner å vokse. Snart er det vår!

Blodbeger tar sin tid før de "tar av" - men vi venter!

Bare å nyte det man kan i disse coronatider.



Riktig god helg der ute. Så må vi bare være forsiktig og holde oss for oss selv enda en stund.


3 kommentarer:

  1. Så flotte småplanter og spirer av blodbeger hos deg. Ja, vi får hygge oss innendørs i disse coronatider. Må det en dag ta slutt!
    God helg!

    SvarSlett
  2. Trivelig innlegg. Lite kan måle seg med gleden over frø som spirer :-)

    SvarSlett
  3. Et større vindu med mye lys gjør susen tenker jeg.

    SvarSlett