Sanking og rensing av naturmateriale

Lørdagen ble en strålende dag. Sola skinte og det passa fint å rydde opp i innsanka naturmateriale. Jeg hadde hentet endel mose, einer, bjørkekvister og annet materiale på hytta forrige helg og nå var det tid for å sortere og renske opp litt.

Materialer som jeg har ambisjoner om å lage kranser og dekorasjoner av.
Einer og bjørkekvister med lav!
Enda mer einer........
En vintergrønn kvist som jeg ikke kjenner navnet på, ........ 
...., men dekorativ er den!
Grankongler i fleng er tørket allerede.
Så skal mosen "vaskes" 
Sørge for at småkryp og annet rusk forsvinner.
Diverse typer mose.
Herlig når sola skinner og faktisk gir litt varme i andre halvdel av november!
Herlig med fin, grønn mose.
Ferdig skylt i lunket vann
Godt å ha mye å ta av!
Gleder meg til å få begynne "produksjonen" av kranser o.l. Her er til og med Storbjørnemose.
Kanskje dette kan bli et mosehjerte? Vi får se hva det blir til :) 
En einekrans har jeg i alle fall planer om å knytte!
Glede!!!!
Det er så hyggelig å ha så mye spennende naturmaterialer rundt oss i nærmiljøet, både hjemme og på hytta. Det kan absolutt anbefales å holde på med dette. Alt er jo så vakkert allerede. Ha en riktig fin dag.

7 kommentarer:

  1. Helt klart mere morro med hjemmelaget. Åsså er det gratis.
    En liten bunt med grankvister er høyt priset rett før jul.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så gøy og når det er gratis kan man tillate seg eksprimentere litt også. Ikke så farlig om ikke alt blir like bra :)

      Slett
  2. Ja det er moro ! Du er nøye og flink altså , Jeg lager av mose med en gang jeg uten å vaske og stelle . Håper du viseross hva du skal lage! Fin ny uke til deg . Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke alltid jeg har vasket mosen heller. Det går like bra uten. Kommer til å ta bilder av det jeg lager :) Fin uke til deg også :-)

      Slett
  3. Aiaiii...så mye flott du har funnet!
    Jeg kjenner at jeg er litt stresset med tanke på slike ting, har ikke fått samlet nok ennå og nå meder de om snø...på bare prøve å komme meg til skogs så fort som muløig:)
    Gleder meg til å se hva du skal lage av alt dette:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her har vi ikke fått snø enda, så vi kan fortsette å sanke. Hyggelig med en tur i skogen da. Ha ei fin uke uten for mye stress :)

      Slett
  4. Så mye fint. Jeg har nettopp gjort det samme, tror jeg må ut en tur til også.
    Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett