Liten krans med Storbjørnemose

Da er jeg igang med å lage kranser og dekorasjoner igjen. I første omgang skal jeg lage noen gevinster til vårt neste møte i Hageselskapet Ålesund og omegn. Forresten et spennende hagemøte der Reidar Dahlstrøm skal komme fra Molde for å holde foredraget. Han er en av "Fire Steingale Sunnmøringer" som er utflyttet til Molde! 

Foredraget skal handle om bruk av stein i hagen. Jeg gleder meg, og alle andre som har interesse av temaet er hjertelig velkommen. Møtet holdes den 29. november klokka 19.30 i Sanitetssenteret sine lokaler på Bogneset.

Her er det ferdige resultatet!
Grunnlaget for kransen er en liten halmkrans
Jeg startet med å legge et lag med Storbjørnemose rundt kransen.
Utstyr som må til for å binde kransen. Jeg brukte både den tykke strengen og grønn blomsterstreng for å feste mosen til kransen.
De røde greinene av Sibirkornell har jeg klippet ned ute i hagen og laget til en passe stor ring, også festet med streng.

Dette tilbehøret kjøpte jeg i Oslo hos "Home and Cottage". Der hadde de mye spennende tilbehør.

Limt til kransen sammen med litt tyttebærlyng.
Limpistol er et nyttig verktøy til å feste slike løse deler til kransen.
Noe manglet fortsatt så jeg hentet inn et par grankongler og litt bjørkelav.
Da sa jeg meg fornøyd med resultatet.
Nå har jeg hengt kransen opp ute i inngangspartiet vårt. Der vil den holde seg bedre. Siden denne kransen er bundet med Storbjørnemose vil den kunne tørke og man kan beholde den så lenge man ønsker. Tror jeg!!!
Ha en riktig fin dag og kos deg i disse høst/vinterdager.

6 kommentarer:

  1. Hei! Så fin den ble. Likte veldig godt bruken av sibirkornell.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Takk for det :-) Den røde fargen på greinene lyser opp i det grønne.

    SvarSlett
  3. Kjempefin krans! Ja, med mye fint å hente inn fra naturen, så blir jo det et supert resultat :)

    Klem fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ja, det er kjekt med slike naturmaterialer og så kjekt å holde på med nå år hagen ligger i dvale :)

      Slett