En tåkefull morgen i hagen

En morgen nå i september våknet vi opp til ganske tett tåke. Når lyset og solen etter hvert tittet frem var det spennende å se hvor mye spindelvev som var dukket opp.

Rene kunstverk. Dette er selvfølgelig litt manipulert i forhold til farge.
Her er originalbildet.
Det er litt rart å se vevene så godt. Duggen har lagt seg fint over nettet.
Hagen var aldeles full av disse nettene.
Noen atskillig tettere enn andre og er bygget opp i flere lag.
Fasinerende!
Litt spesielt når tåken legger seg. Men, sola skinte igjennom etter hvert.
En sommerblomst som dukker opp igjen etter at jeg trodde den hadde gjort sitt for i år.
Mauretansk kattost har blomstret gjennom hele sommeren. Den vil jeg satse mer på til neste år.
Rosene remonterer.

 
Dahlia plantene fortsetter å blomstre. Denne står riktig nok i Lysthuset :-)

Ha en fin dag!

9 kommentarer:

  1. Hu, spindelväven på första bilden ser nästan lite kuslig ut. Mauretansk kattost har jag aldrig sett förut. Så vacker färg den har! Ha det gott! Titti

    SvarSlett
  2. Så flott du har fanget spindelvevet!
    Flott arbeid de gjør disse edderkoppene.
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlett
  3. Lekkert! Nesten så jeg begynte å glede meg til litt morgentåke ;-))

    SvarSlett
  4. Flotte spindelvev og blomsterbilder. Fine tåkebilder.Ha en fin uke:)

    SvarSlett
  5. Naturen er fantastisk, til og med i skoddehavet dukkar det opp vakre skattar :)
    Og ennå byd hausten på vakre roser og andre blomar :)

    SvarSlett
  6. Naturen er fantastisk, til og med i skoddehavet dukkar det opp vakre skattar :)
    Og ennå byd hausten på vakre roser og andre blomar :)

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder! Det er jo de reneste kunstverk disse spindelvevene!
    Tåke er vakkert ja. Her har vi ikke hatt det enda, for her bare regner det... ;)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. Vakkert spindelvev, det er sannelig viktig å se i naturen.!
    Mauretansk kattost er notert, er den vanskelig å få tak i.?
    Har lagt oss til som følger av bloggen din, men innleggene dine kommer ikke automatisk opp på vår "bloggliste" som andre gjør, ikke så god på data så jeg får spørre den yngre garde.
    Nyt høstdagene :-)

    SvarSlett
  9. Mauretansk kattost har jeg fått av en mann som har sådd den i sitt eget drivhus. Jeg tenker å sanke frø og forsøke å få de frem selv. Antar at man kan kjøpe frø. Hyggelig at dere har valg å følge bloggen vår :-) Jeg følger dere også.

    SvarSlett