Klematis - antagelig President

Etter at vi flyttet en Klematis fra vestveggen til et bed mot syd, så har den vist klart og tydelig at den trives bedre der. I fjor var første året, og allerede da vokste den seg større enn noen gang tidligere. Nå blomstrer den med SÅ store blomster.

Planten var i hagen da vi kjøpte huset for med enn 20 år siden. Derfor vet jeg ikke sikkert hvilke type det er. Jeg synest det ser ut som "President", men om noen vet noe annet så gi meg gjerne en tilbakemelding på det.
Jeg tar endel nærbilder av blomster og da er det ikke alltid like lett å bedømme hvor stor de er. Nå lot jeg hånden min bli med på bildet slik at man skal få et lite inntrykk av størrelsen på blomsten.
Få men store blomster foreløpig.
Jeg tok bildene nå i kveld kl. 22, men fargen er ganske bra gjengitt i forhold til virkeligheten.
Den har tålt veldig mye regn.
Ha det godt!

6 kommentarer:

  1. Det er nok en 'President' ja! Veldig stor og flott blomst :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Så stor och fin den är. Härligt när man får ärva så vackra växter! Ha en skön sommardag/ Titti

    SvarSlett
  3. Jeg også tror det er "President" men vet ikke helt sikkert,flott uansett:)
    Hortensia som du sier ikke vil blomstre igjen...vanskelig å si hvorfor,men du kan kanskje prøve å flytte den...
    Håper du får sol og fint vær...mye regn hos dere i det siste.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svaret. Om det ikke kommer blomster på Hortensiaen i år heller, så må jeg sikkert følge rådet ditt :-)

      Slett
  4. Ser ut som "President". Flotte bilder av den nydelig klematis :-)
    Ha en fin sommerhelg :-)

    SvarSlett