Siste runde i X-factor blomster - denne gang sort og grønn


Da er vi kommet til siste farger ut i Anne fra Moseplassen sin blomsterkonkurranse X-factor. Hun ønsker nå å se fargene sort og grønn. Ikke de mest vanlige fargene i blomsterverden, men du så flotte når man bare kommer over de.

Ekstra spennende er det selvfølgelig at Anne har fått med seg Finn Schjøll i juryen for å finne 30 finalister. Deretter blir det opp til publikum å stemme frem sin favoritt. Jeg har allerede vært inne og sett på noen av bidragene denne gangen, og må innrømme at jeg falt pladask for en sort skjønnhet.

Mitt bidrag denne gangen er "Sorbet Black Delight". Jeg kom over denne nydelige fiolen på et hagesenter forrige sommer. 
Det var Hagelaget for Ålesund og omegn som var på tur til Ellingsøya. Jeg kjøpte den og plantet den i et bed i hagen vår. Skulle nok ha plassert den litt mer skjermet for snegler og andre kryp. Den utviklet seg dessverre ikke slik som jeg kunne ønsket, men jeg håper selvfølgelig på at den vil komme igjen til våren.
Andre bidrag i konkurransen kan du se her. Nyt de!

                                                           

27 kommentarer:

  1. Det er spesielt med sorte blomster ja, og din Sorbet Black Delight er et blikkfang.
    Jeg har ikke hatt tid til engang å tenke på å delta :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Synd du ikke har hatt tid. Så morsomt og være med og se andre sine bidrag. Takk for oppmerksomheten!

      Slett
  2. Veldig vakre sånne dyp mørke violer :-)) Masse lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ja, mørke blomster kan være vakre.

      Slett
  3. Violer och Penséer är favoriter hos mig, har redan köpt de första som står i krukor ute på altanen. Ditt exemplar har en fin färg. Lycka till i utmaningen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Fioler er nydelig og ekstra kjekt om de kommer tilbake.

      Slett
  4. Utrolig vakker din "Sorbet Black Delight"! Håper den har sådd seg, så den kommer igjen i år! Mye vakkert på sunnmøre også :)
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Det skulle være en staude, så vi kan være heldig :-)

      Slett
  5. Så fin den er! Den ser ut som svart fløyel :)

    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Hm, ja det ligner i grunn på speilfløyel.

      Slett
  6. Mørke fioler er utrolig vakre! Jeg har en jeg også, men kan ikke huske at den var så mørk og fin. Får håpe både din og min kommer opp i år eller har sådd seg! Ha en fin dag og lykke til!

    SvarSlett
  7. Hei Liv

    Den var lækker sort - vi må håbe den er frøkonstant:)

    Held og lykke

    SvarSlett
  8. Så flott den var! Det har jeg aldri hatt, så det noteres. Lykke til i konkurransen:-))

    SvarSlett
  9. Nydelig kandidat ! De mørk blåsvarte er utrolig vakre.
    Håper den kommer sterkere igjen :-))
    Eirin

    SvarSlett
  10. Veldig lekker med den blåkanten i det svarte!

    SvarSlett
  11. FAntastisk farge på stemorsblomsten.

    Lukke til.

    SvarSlett
  12. Hei! Den har noe mystisk over seg, nydelig. Kanskje den har sådd seg? Ha det godt og lykke til! Anne

    SvarSlett
  13. Så flott! Härlig färg på den./ Titti

    SvarSlett
  14. Hvor er den fin. Held og lykke i konkurrencen.

    SvarSlett
  15. Nydelig og så fin med flotte detaljer på nært hold.
    God helg og klem fra meg.

    SvarSlett
  16. Hei. Hyggelig ar du har valgt å "følge oss på mail". Vi forenkler nå litt på bloggen vår og øsker framover å ha kun ett følgested, og velger derfor å slette kontoen "følg oss på mail". Vi beholder Googles kontaktnettverk, og håper du har lyst til å følge oss der. Det ville være hyggelig.
    Mvh. Lars og Eirin

    SvarSlett
  17. Så flott! Fant ikkje svart eller grønt bidrag denne gongen. Ser at det finst mange fine bidrag. Lukke til!

    SvarSlett
  18. Så flott! Fant ikkje svart eller grønt bidrag denne gongen. Ser at det finst mange fine bidrag. Lukke til!

    SvarSlett