Mye skjer i hagen i mars

Vi har hatt flotte dager i denne første halvdelen av mars. Solen har vært fremme mange dager, og vårblomster titter opp av jorden. Hekker og busker spirer og det har vært tid for å klipping.

Krokusen titter opp selv om vi ikke har ryddet bort fjorårets liljer.
Julerosa trives og er i ferd med å skifte farge.
Jeg er veldig godt fornøyd med å se at denne planten spirer. Det er en blå Valmuesøster som jeg vant i Hagelaget i fjor. Da kom den ikke med blomster, men kanskje i år!
Noen små påskeliljer som jeg satte ut etter at de hadde stått i en dekorasjon til påske i fjor. Man blir jo glad da!
Burde vel ikke skrive det, men... Jeg er så glad for at hjorten ikke har spist disse. Kaskje den ikke er i området i år?
Bare og nyte, rett ut for døra mot nord.
I ei tønne på terrassen mot syd spirer løk som jeg satte i høst.
Hvite perleblomster skal det bli,....
...og hvite påskeliljer.
På kjøkkenet er vi vel igang med tomater og chili. Det hadde vi stor lykke med i fjor. Håper det går bra i år også!
Ha ei riktig fin uke alle!

1 kommentar:

  1. Det er deilig at våren er her! Hjorten var et stort problem i hagen vår i fjor! Den største ble visst skutt under jakten i høst, så får vi håpe de holder seg unna i år! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett