Hagestue innendørs

Allerede som bitte lita jente lærte jeg av mamma at det er gøy med innredning, for ikke å snakke om ominnredning. Mange ganger opp gjennom åra kom jeg hjem fra skolen og alle møblene i stua hadde byttet plass. Stua hadde fått et nytt uttrykk og vi så møbler og annet interiør på en ny måte. Man må ikke nødvendigvis kjøpe noe nytt hele tiden.

Mamma var verken stor eller sterk, men smart. Hun lirket store skjenker og sofaer opp på ei rye eller lignende, og skjøv møblene rundt dit hun ville. Ei slik interesse er arvelig tror jeg. Jeg bruker samme teknikken i dag. Jeg har faktisk vært litt forutseende og limt filt under både veggseksjoner og annet.

I går flyttet jeg ut noen store møbler og bar i stedet inn hagemøbler. Det ble rett og slett hagestue innendørs. Riktig hyggelig synest jeg og håper Gus mener det samme når han kommer hjem fra jobb :-) Fordelen med dette er også at hagemøblene ikke står ute i morgen. Da kan vi nemlig vente mye vind her på berget.
I påvente av vår og sommer kan man like gjerne lage til en hagekos innendørs.
Ominredning er bare gøy. Fort gjort å gjøre det om og når det blir varmere i været sier det seg selv at det må gjøres.
Riktig god helg.

3 kommentarer:

  1. Ser så härligt ut. Måste var skönt att sitta där och läsa trädgårdsböcker.
    Ha en skön helg.
    Annika

    SvarSlett
  2. Så mysigt du har det i stugan. Hoppas ni slipper stormen, här har det redan börjat blåsa och snöa. Då är det skönt att sitta och mysa inomhus. Trevlig helg/ Titti

    SvarSlett
  3. Det ser så mysigt ut på dina bilder! Smart det där med att flytta tunga möbler med hjälp av mattor; jag kör samma metod själv när man är otålig och inte orkar vänta på hjälp.

    Ha en fortsatt fin helg i ditt mysiga "hagerum"!

    /Anna-Karin

    SvarSlett