Arbeidsbordet er tilbake

13. dag jul er over og vi har pakket bort jula her i hus. Det vil også si at jeg har tatt igjen arbeidsplassen min, og lysten til  å blogge dukker opp igjen.

Jeg fikk stativ til fotoapparatet i julegave, så nå trener jeg på å bruke det. Det betyr at det er lettere å ta bilder med lang lukketid. Greit å kunne ta bilder uten blitz.
Dagens morgenhimmel

I jul og nyttår så arbeidsplassen min slik ut. Vi var faktisk så heldig at vi fikk ett lite snødryss til julaften.
Nissehuset julen 2014


Det har vært av og på med snø på Sunnmøre i jul og nyttår. Min første tur på Aksla fjellet i år var 2. januar. Da hadde vind og regn smeltet bort all snøen som kom i jula.
Seinere på dagen dro vi på hytta og var der i helga. Da kom snøen tilbake! Slik er det å bo på Sunnmøre, snøen kommer og går like fort. Her er vi tur på Emblemsfjellet og stopper opp ved elva der. Alltid like spennende.
Bra vannføring her.
Snøsmeltingen er i gang igjen!
Været var ikke det beste, men turen var fin. Flott å få starte det nye året med turer i fjell og mark.

5 kommentarer:

  1. I påvente av en ny vår, er naturen god å ha. Vi er så heldige å ha snø, så skiene er brukt flittig :)

    SvarSlett
  2. Det er nesten rart å se bilder av snø, for det er det ikke her og har bare hatt 1 cm med snø totalt :)
    Nå lengter jeg bare etter våren...

    :)

    SvarSlett
  3. Takk for den hyggelige hilsenen på bloggen min! Godt Nytt år og klem ønskes deg fra Kari!

    SvarSlett
  4. Godt nytt år!
    Ja snøen kommer og går der borte...men fine vinterdager på fjellet..har jeg hørt:)
    Så fint med nytt kamera...spennende og teste det ut:)

    SvarSlett
  5. Fine bilder. Jeg øver meg også med speilrefleks og stativ, men ser at jeg må lese meg opp litt. Krevende med nærbilder av vanndråper bl.a. God nytt år :)

    SvarSlett