Krans av Rognebærtre, Trådsypress og Kaprifolium

Krans laget av greinene til et rognebærtre har jeg planlagt lenge. Jeg klippet ned et slikt tre på hytta i sommer. Det hadde lange, slanke greiner som så ut til å kunne brukes til noe.  Etter å ha jobba med greinene ei stund klarte jeg å bøye de til sirkler. Deretter ble de presset ned i ei bøtte med vann. Der har de lagt til i går. Da tok jeg de opp av bøtta og vasket de i varmt grønnsåpevann.
Greiner av rognebærtre har lagt "i press" i ei bøtte med vann siden i sommer. Planen er å lage kranser.
Etter å ha lagt så lenge i press er greinene lett å forme til kranser.
Kan brukes til en eller to kranser.
Ute på terrassen oppdaget jeg at Kaprifoliumen "Dropmore Scarlet" blomstrer! Ikke sikkert den vil stå så lenge, men enn så lenge vil jeg forsøke å binde den inn i kransen. Blandt de vintegrønne trærne våre valgte jeg å klippe litt av Trådsypressen.
En enkel krans med "luftig preg"
Kaprifol - Lonicera "Dropmore Scarlet"
Greiner av Rognebærtre danner grunnkransen.
Pynter opp ved inngangen til helga.
Ha ei riktig fin novemberhelg!

7 kommentarer:

  1. Så flink du er! Den ble kjempefin :-)

    SvarSlett
  2. Så vakker og så enkel. Helt nydelig. Du er veldig kreativ:)

    SvarSlett
  3. Smart å legge grenene i press i ei bøtte. Det ble fint!

    SvarSlett
  4. Bøttetrikset visste jeg ikke om. Så lurt!
    Kransen ble veldig fin :)

    SvarSlett
  5. Så flott det ble!
    Og så lurt å la de ligge i bløt en stund:)
    Herlig å kunne bruke ulike grentyper som vi har rundt oss:))

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelige kommentarer :-)

    SvarSlett
  7. Så duktig du är.
    Det är så bra att kunna använda avklippta grenar till sådana fina saker.
    Otroligt fint blir det.

    Önskar dig en fin 1:a Advent.

    SvarSlett