Blooming friday - snart 1. advendt

Det nærmer seg advent og det er tid for å sanke materiell til diverse dekorasjoner. Da er det fint å ta en tur til området rundt hytta. Der finnes nemlig store mengder mose, kongler og annet spennende.
Ting og tang i fjøre og skogbunn
Bare å plukke!
Jeg angret bare på at jeg ikke hadde flere plastposer.
Først på programmet sto å fylle jerngryta. Mose med tyttebærlyng og kongler. En trestubb overgrodd med enda mer mose og einer med einebær på. Rett og slett et stykke skogbunn.
Jerngryta på plass ved inngangen. Som "duk" på bordet legger jeg stort, flott løvverk fra vår Japanske Blodbøk på hytta.
Blomsterpiken fikk bli med ut på trappa, men katten passer på!
Jammen dukket det opp en Dumpapp i "skogen"!
Greiner med rakler fra den Japanske Blodbøken på hytta fikk også bli med hjem.
Denne karen fikk bli med hjem fra Hageland i Brusdalen. Han var bare så herlig!
Utelys og julestjerner i vinduer vil nok komme etter hvert. I første omgang laget jeg en enkel adventskrans inne. I år valgte jeg kubbelys i gullfarge på et rundt sølvfat. Som dekorasjon la jeg einekvister med bær i en krans.
Enkelt, men koselig i vintermørket. Det første lyset er tent og nå kan vi glede oss til ei hyggelig førjulstid.
Riktig god adventstid til alle. 
Om dere har lyst å se flere bidrag til "Snart 1. advent", trykk på bildet under.

2 kommentarer:

  1. Naturen är allt bra att ha med alla härliga och inspirerande saker man kan hitta Du har gjort det fint hos dig till advent
    Ha det gott och njut
    Kram Meta

    SvarSlett
  2. Så mye fint du fant ute i naturen! Det er så dekorarivt med både mose og kongler til pynt.

    God helg!

    SvarSlett