Tid for stell av Søppelskur

Det fine været fortsetter. Det er mildt og fint ute, og det er faktisk fristende å ta frem oljebeisen. Gus bygde et funksjonelt søppelskur for et par-tre år siden. Det har fått flere oppgraderinger under veis. Da vi fikk Dekorbetong i inngangspartiet ble også gulvet i søppelskuret støpt med riktig fall. Når vi spyler renner vannet riktig vei. Senere tekket Gus taket med rester av takstein fra huset. Så nå, endelig er det vel min tur.
Først måtte skuret skrubbes grundig med dertil egnet middel.
Etter noen dager med fine, milde vinder var treverket tørt og fint, så da var det bare å finne frem oljebeisen.
Kjekt å komme i gang og greit at det holder med ei gardintrapp for å nå opp!
Gøy å beise når det viser så godt. 
Gus brukte trykkimpregnert materiale da han bygde skuret men det har stått så lenge i vær og vind nå at materialet er godt uttørket, og trakk godt til seg av beisen.
Her har skuret fått ett strøk beis. Dagen etter da det hadde tørket, bestemte jeg meg for å gi det et strøk til.
Etter strøk nr to var jeg fornøyd. Nå har skuret samme farge som huset. Godt at dette er gjort så tidlig på våren.Jeg har plantet en gul Peace rose på sydsiden av skuret, og den er allerede full av knupper. 
Da er jobben gjort,...
...og det er koselig å ta en runde i hagen og se at noe dukker opp helt av seg selv.
Ha en riktig fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar