Haug gartneri på Skuggenhaugen

I fjor var jeg på besøk hos Haug gartneri på Skuggenhaugen og handlet planter der. Se innlegget mitt i bloggen:
I dag fikk jeg komme tilbake dit som "lærling". Vi skulle prikle sommerblomster. Midt i blinken for meg, og for min interesse av å lære mer om gartnerfaget. Og ikke nok med det, jeg fikk være sammen med andre frivillige som har drevet i bransjen lenge. Vi hadde det strålende i lag. Dette ga virkelig mersmak.

Hyggelig stemning under varmelampene. Ser det ut som vi trives, eller?....
Jorden er av beste kvalitet,...
...og samarbeidet fungerer ypperlig.
Effektivt og ...
...morsomt. Jeg er så fornøyd med å få være sammen med denne gjengen!
Her er årets Tagetes Vanilla. Allerede kraftig og fin.
Her skal det bli mye fint etter hvert. Jeg gleder meg!
Arne Kåresen geleidet oss som var frivillige i dag. Han er en av flere pensjonister som driver gartneriet på dugnad. Alle pensjonistene som er med i prosjektet gjør dette som ren veldedighet og av interesse for gartnerfaget.

I gartneriet dyrkes sommerplanter. I slutten av april åpnes det opp for salg til alle som måtte ønske å kjøpe. Overskuddet går i sin helhet til støtte for beboerne ved Haug behandlingssenter. De frivillige går flere i skift når det nærmer seg 17. mai og kunder skal ha blomster både hjemme og på gravstedet. Jeg kan på det varmeste anbefale å kjøpe planter her. Jeg var svært fornøyd med plantene jeg kjøpte i fjor.
Disse kjøpte jeg i mai og i august/september så de fortsatt slik ut.
De pyntet opp på terrassen gjennom hele sommeren og til langt ut på høsten. Det kan man se på skyggene.
Jeg gleder meg allerede til i morgen. Da skal vi fortsette å prikle.
Ha en riktig fin dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar