Snøen er kommet til Ålesund

For få dager siden var jeg nede i kjelleren og åpnet kranen til vannet på terrassen og bar ut vannslangen. Her var så tørt rundt i hele hagen, og jeg mente det var på tide å vanne. Vi hadde ikke hatt nedbør på ukevis. Men, jeg turte ikke annet enn å bære ned igjen slangen og skru av kranen etter vanningen. Jeg hadde nemlig ikke tro på at vinteren var over for i år, og det stemte. Nå har vi hatt sludd og regn og skikkelig Sunnmørsvær i noen dager, og det var igrunnen deilig. Men i dag lå her litt hvit fin snø i hagen, og sola er kommet tilbake.
Hekken er kommet langt i spiringen, men den holder igjen når snø og kulde kommer.
Vi klipte hekken grundig i fjor. Den er gammel og vi var spent på hvordan den ville klare seg. Det ser ut til å gå bra!
Det er kun ett lite melisdryss som ligger igjen i skyggen. Det smelter vel fort bort når sola har virket litt lenger.
Mot vest kommer sola litt seinere :-)
Vinter og vår!
Vintergrønt. 
Avlegger fra et tidligere juletre og ripsbærbusken som vi beskar kraftig etter at avlingen var sikret i fjor.
Rododendron ser ut til å trives bedre etter at vi flyttet den for et par år siden. Kan likevel ikke sammenlignes med samme sorten i hagemiljøet på hytta!
Ett bitte lite innslag av farge :-)
Her er håpet for mer farge etter hvert.
Men inne kan man velge å omgi seg med farger selv midtvinters.
Begonia med en fantastisk farge. Den bevilget jeg meg etter å ha spasert til byen på lørdag. Kjøpt hos
 Mille Fleurs:-)
Ha en riktig fin dag videre, og riktig god vinterferie til de ferierende :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar