Julerose i trestubb

Jeg var i møte i Hageselskapet nå onsdag, og der var jeg heldig og vant en nydelig, kraftig Julerose! Jeg tenkte at den fortjente ekstra oppmerksomhet så jeg ville lage en krukke av naturmaterialer. Inspirert av både http://atelierkari.blogspot.no/ Atelier Kari og http://Moseplassen.com som begge er opptatt av kranser og dekorasjoner av naturmaterialer.
Julerose i hjemmesnekret trestubb!
Her er planten jeg vant i Hageselskapet!
Jeg dukket ned i kjelleren og hentet frem diverse utstyr. En stor grønn plastpotte, firkantet. En rull hønsenetting og en avbiter.
Plastpotten og hønsenettingen.
Ideen er å lage ei blomsterpotte som forestiller en gammel trestubb. Barken var i ferd med å ramle av en gammel bjørkestamme da jeg fant den ute i skogen på Vasstranda.
Første trinn var å feste hønsenettingen rundt plastpotta. Jeg brukte vikletråd til å feste kantene med. Det er også hønsenetting under potta for at alt skal holde godt sammen.

Jeg saget opp barken i passe stykker og startet å feste de på, en side i gangen. Jeg var heldig og hadde akkurat nok bark til å dekke heile potta.
Jeg puttet på litt blåbærlyng og diverse mose og skjeggrester fra gamle bjørkegreiner, og så var jeg godt fornøyd med dagens innsats :-)
Dette er moro!
 

9 kommentarer:

  1. Kjempeflott "krukke"! Stilig måte å lage en trestubbe på.

    SvarSlett
  2. Takk til Bodil for hyggelig tilbakemelding. Jeg ser på din blogg at du tar fantastisk fine bilder :-)

    SvarSlett
  3. Kjempefin dekorasjon! Dette ble jeg inspirert av. Får lyst til å prøve meg på dette om jeg kan få det til.
    Nydelig blogg forresten. :-)

    SvarSlett
  4. Takk til Magna for hyggelig tilbakemelding.

    SvarSlett
  5. Hei! Jeg var så glad når denne fine lille potten deres dukket opp i lenkesamlingen! Kjempeide! Jeg hadde litt mye annet på gang akkurat da så jeg har tydeligvis ikke fått takket deg for at du meldte deg på, men jeg får takke nå, og så vil jeg gjerne fortelle at jeg i dag anbefaler bloggposten på Moseplassen :) Har brukt bildet du deltok med i utfordringen i bloggposten min, regner med at det er ok, om ikke så si i fra :)

    God jul!

    SvarSlett
  6. Jeg er selvfølgelig stolt og glad for at du har valgt ut denne tre stubben til å presentere på bloggen din, Anne fra Moseplassen.com Det ble en særdeles hyggelig julehilsen. Riktig god jul til deg og :-)

    SvarSlett
  7. First of all I would like to say superb blog! I had a quick
    question in which I'd like to ask if you do not mind. I was curious to know how you center yourself
    and clear your thoughts before writing. I've had a hard time clearing my mind in getting
    my ideas out. I do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are wasted simply just trying to figure out
    how to begin. Any suggestions or tips? Appreciate
    it!

    Here is my web-site - harga lensa kamera

    SvarSlett
  8. Hvordan fester du barken til nettingen? Forsto ikke helt

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg surret ståltråd rundt hele "stubben". Du ser det om du ser godt etter :-)

      Slett