Eføykrans og mini granskog

I dag har jeg fått undervisning i kunsten å binde krans. Tusen takk til deg Helene :-) Selve kransen må jeg lage senere når jeg har samlet mer granbar, men nå har jeg lært grunnprinsippene. For å bruke opp materialet vi hadde til undervisningen, så har jeg laget en liten hjertekrans av eføy og sypress. Grunnstammen har jeg kjøpt på Nille.
Sypress og eføy fra hagen og kongler fra Vasstranda.

Siden jeg har samlet en del materialer fra Vasstranda så ville jeg lage en skogbunndekorasjon som kan stå ute. Jeg hadde et lang brett av tre. Det dekket jeg med folie og klippet opp Oasis som dekket hele bunnen, for at dekorasjonen skal få vann. Deretter dekket jeg med mose og stakk ned små grantopper fra en såtegran som vokser i hagen. Dermed fikk jeg en mini granskog.


Minigranskog med skogbunn!
Lav fra bjørk, tyttebærlyng og bregner.
Røde bær fra hekken og ikke helt ekte fluesopp.
Bark fra en bjørkestubb på Vasstranda.
Med mose i bunn.
Og her fikk katten fra Moseldalen være med!
Det "baller" på seg!!!
 

2 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntet, nydelig krans og dekorasjoner dette kan du ser jeg.

    God helg fra Marit.

    SvarSlett