Nå kommer blomstene!

Tvilling roser! Dette er klatreroser som har vært i hagen fra vi kom hit og jeg vet ikke hva de heter. Om noen vet det vil det være fint med en tilbakemelding! Ett forslag er at denne rosen heter "Sympathie"!
Fra samme klatreplantene
 
Peace - flyttet for to år siden. Den er satt noe tilbake, men lever så absolutt fortsatt.
Roser og Spirea vokser i lag.
 
Liljene ved steingarden kommer noe senere enn de andre 
Disse liljene har blomstret lenge nå. Dagliljer - Hemerocallis hybrid
Hvite fenrikshjerter - en staude som også kommer fra den gamle hagen - noe mindre art enn løytnantshjerter. Den blomstrer fra tidlig vår til sein høst.
Porselensblomst - Lewisia Eldora - ny av året!
Klokkebusk

Etter dagens runde i hagen ser jeg til min store glede at tomatplantene kommer med blomster. Etter å ha sådd de ved kjøkkenbenken noe senere enn anbefalt, og etter noen uker i stuevinduene, fikk plantene komme ut på terrassen. De har fått så godt stell som jeg kan gi de og har vokst seg store, men det var nummeret før jeg ga opp å få de til å blomstre. Men, nå altså...
Her skal det komme Kirsebærtomater/Cocktailtomater - forhåpentligvis!!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar