Mitt første møte med Haukebø Gartneri og Hagesenter

Jeg ble invitert med på en dags tur til Molde der vi skulle besøke hytta til søstera mi. I tillegg gikk turen til Haukebø Gartneri og Hagesenter som hun er godt kjent med fra tidligere besøk. Hagesenteret er spesielt kjent for sine fantastiske roser. Historiske roser, Austinroser, Renaissance roser og mange flere. Vi var fire damer på tur og det holdt hardt å få plass til alle rosene vi kjøpte i bilen. Ikke nok med det, jeg tror det kan bli flere turer hit.
Først kjøpte jeg Eglantyne. Den første engelske Austin rosen jeg har plantet i hagen vår. Den dufter fantastisk. 

 
Nydelige knupper -
...som utvikler seg til fantastiske roser!
Den har fått plass i et nytt bed av året.
 
Rundt bedet har vi plantet sølvløk som vi har fått av venner. Spennende å se hvor stor avlingen blir!
 


Jeg kjøpte også ei Renaissance rose, men den står fortsatt i ly under tak og venter til neste gang det blir opplett :-) Her har det vært storm og regn i dagevis. Men, men.. Det er kjekt å ha noe å glede seg til og jeg vet ikke helt hvor den skal få plassen sin enda. Da blir det tid til litt fintenking.

Nina Renaissance - utviklet av Poulsen Roser med samme formål som Austin har med sine engelske roser. Forener gamle rosers blomsterform og gode dufter med nye rosers hardførhet, i tillegg til at de er remonterende. Første kull kom i 1994. 
Her er et lite utvalg av andre roser fra Haukebø Gartneri og Hagesenter. Absolutt verdt ett besøk!











Bilen full av duftende roser!

Ett lite blikk inne i gartneriet!

Rennende vann

Vi kommer nok tilbake :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar