En runde i hagen før planter reddes inn i kjelleren

 Etter en særdeles regnfull sommer er det ikke alt som har stått i blomst før ganske seint. Pelargonia og Skaugumbegonia blomstra finest på seinsommeren, og som vanlig er det litt trist å måtte ta de inn.

Her rakk jeg ikke å ta bilder før en god del planeter allerede var rydda ned i kjelleren!

                                             



Blærespirea

Høstormedrue før blomstring



Begoniane havna i komposten og knollene er trygt plassert i kjelleren!



Høsten gjør sitt inntog!


Duehode blomstrer villig om enn litt seint!

Pelargonia i blomst og Fuksia som aldri kom så langt!

Oppstamma hjertere har laga seg en underlig fasong :)

Duehode


Fikentreet er nå plassert innendørs. To fiken var resultatet i år.


Afrikalilja må snart inn. Håper den blomstrer først!

I dag blomstrer Høstormedruen :)



Klematis lar vente på seg!


Høstormedrue springer ut!








Fortsatt god høst til dere alle!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    For en sommer dere har hatt! Her har vi hatt helt motsatt vær med bare sol og tørke hele sommeren. Nå har vi endelig fått regn, og det er jeg så glad for. Jeg har enda ikke satt mine planter i kjelleren, men de står i drivhuset til det blir for kaldt der også. Du får ta inn afrikaliljen i gangen hvis det blir en frostnatt. Det samme kan du sikkert gjøre med klematisen. Det hadde jo vært hyggelig om du hadde fått sett de blomstre :)
    Hilsen Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode råd, Marit. Det kan absolutt bli behov for å hente inn flere planter ja. Utrolig flott hage du har. Hos deg har det nok blitt mye vanning vil jeg tro :)

      Slett