Spede forsøk på å så frø av sommergulrøtter

Det var engang jeg hadde laget til "Et planterom" - men det er lenge siden det! I mellomtiden har vi holdt på med mye annet. Bl.a. solgt hus med hage, flyttet et par ganger og bygget en ny liten hytte i hyttehagen.

Men nå er tiden inne for å prøve seg litt igjen. Så sommergulerøtter i tomme toalettruller.

Jeg har samlet ruller ei stund og likeså tatt vare på ei engangs bløtkakeeske, med tanke på at jeg skulle få til dette. Fuktig papir i bunnen, fylle dorullene med jord og strø på frø. Kanskje litt for mange frø, men de er utgått på dato, så for sikkerhets skyld!

Nå skal det hele få stå  noen dager på varmegulvet på det bittelitte rommet bak denne døra.
Så får vi se. Er vi heldig blir vi kanskje like heldige som sist. Se resultatet fra den gang, med barnebarna i oktober 2017.


Håkon og Kristine var godt fornøyd den gangen.


Det var mormor og Martin også 



Så vi satser igjen!



3 kommentarer:

  1. Gulrøtter i dorull har jeg ikke prøvd, og ser ut som et artig eksperiment :-)

    Jeg synes den gamle hytta var sjarmerende,
    men den nye Saltdalshytta er selvfølgelig noe helt annet. Flott ble den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ja, vi er fornøyd med den nye hytta. Den gamle var for dårlig til å restaurere.

      Slett
  2. Spennende måte å så gulrøtter på! Resultatet har jo før blitt veldig bra.

    SvarSlett