Årets første "Julekrans" 2018

Julekransen i år er snarere et juletre til å henge opp på vegg. Jeg fikk ideen en dag jeg vandret rundt hos Søstrene Grene. Der hadde de et stativ som skulle forestille et juletre. Jeg vet egentlig ikke hva tanken bak stativet er men jeg tenkte jeg ville bruke det som grunnlag for, ja som sagt et juletre!
Stativet var greit å få med seg hjem fordi det kan legges sammen


Så her er altså grunnlaget.
Så bar det ut i hagen for å finne grønt til treet og jeg valgte denne Trådsypressen som i alle fall kunne trenge en frisering.

Litt grasiøse greiner




Noen fugler til å sitte i treet kjøpte jeg hos Haukebø på Molde


Litt pynt laget bl.a. av frøstand fra en purreløk


Ei lita lyslenke fant jeg i fjorårets julekasser.

Og så her er i sitt miljø "på trammen"

Så da måtte trollhasselen også få litt pynt. Glasskula i midten kjøpte vi i jula i fjor. Da var vi på julemarked i Bærums Verk. Trestjernene kjøpte jeg også hos Haukebø i Molde.

Ha ei riktig fin adventstid.


4 kommentarer:

  1. Får julestemning.
    Kjekt at du deler med oss.

    SvarSlett
  2. Så fint stativ og krans/juletre! Det blir litt enklere å lage når en har en sånn mal. Koselig med pynt og lys på den også.

    SvarSlett
  3. Hej Liv!
    Ett riktigt praktiskt stativ, och fint dekorerat.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  4. Dette ble veldig fint. Jeg har også laget meg en vintergrønn krans i år. Det er utrolig gøy å lage noe av naturmateriale.

    Vivi

    SvarSlett