Adventsdekorasjon i det skjulte!

Mye foregår i det skjulte i disse førjulstider og i det skjulte er ukens tema i Blommig fredag. Jeg tok med en pose og ei hagesaks på tur inn i den spennende underskogen i vårt nærområde. Der fant jeg ei lita furubusk som vokste i det skjulte, godt gjømt under andre og mye større trær. Jeg klippet av noen greiner med tanke på kranser og adventsdekorasjon. Jeg passet selvfølgelig på at buska var like fin etter at jeg hadde forsynt meg med litt av overskuddet.

Ute var det storm og regn men jeg tok med et hagebord og plasserte meg godt skjult under taket i inngangspartiet vårt.
Der startet jeg jobben med å lage årets adventsdekorasjon. Et emaljefat som jeg spraylakkerte i bronsefarge før jul i fjor og en gammel glasslysestake med plass for fire lys, var grunnlaget.
Små furukvister, noen kvister av lerk og et par grankongler.
Små buketter av tørket Syrinhorensia fra hagen. Et par kuler fra Home and Cottage.
Fire hvite lys - ett for hver søndag frem mot jul.
Fargen på fatet, glasset i lysestaken og fargen på kulene gjør at det gløder i lyset fra taklampa.
I ly av kveldsmørket er det koselig med levende lys. I morgen skal vi tenne det første.

Dette blir det første tegnet innendørs som viser at vi nærmer oss den store høytiden.
Fasongen på denne "kulen" gjør seg i gjenskinnet fra lyset.
Fra en annen vinkel :)
I skjul av mørket!
Ha en strålende 1. søndag i advent!
Vil du se flere bidrag til tema "I det dolda" kan du klikke her:
  Bland rosor och bladlöss 


8 kommentarer:

  1. Så fin adventsdekorasjon, Liv! Det gjør seg så godt med bruk av levende materiale. Furukvister og kongler blir alltid flott.

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Marit og riktig god helg til deg.

      Slett
  2. Hei!
    Så fin den ble. Kreativt.
    God advent! Anne

    SvarSlett
  3. Dekorasjon med hvite lys......rent og pent !

    SvarSlett
  4. Så fint det blev! Ska ut skogen och samla material idag. Tack för tipset!
    Trevlig 1:a advent!

    SvarSlett
  5. Den blev riktigt fin, ha en fin Advent.
    /Marika

    SvarSlett
  6. Flott atventsdekorasjon! Hjemmelagde er koseligst, og særlig når du samler inn materialet selv.
    Ha en fin adventstid.

    SvarSlett
  7. Så fin dekorasjon, nydelig med tørket hortensia!

    Klem, Ida

    SvarSlett