Noen planter må inn, andre kan være ute

Vi kunne sikkert ventet lenger med å flytte planter fra lysthuset og inn i hus, men jeg var redd for at noen skulle bli ødelagt.

Været har jo vært fint men det ble kaldt enkelte netter.
Fuchsia og Pelargonia er ikke glad i kulde.
Den engelske Pelargoniaen har fått plass i krukka etter en tomatplante og trives svært så godt med det.
Vakre blomster som må berges.




Knoller av Redskin Georginer må taes vare på
I år passet jeg på å merke knollene slik at jeg vet hva som er hva når de skal frem igjen til våren.
Drueplanten jeg kjøpte tidligere i år ble delt i tre og satt i hver sin krukke. De skal kunne tåle så mange minusgrader at det ikke skal by på problemer her hos oss. Om de bare trives ellers da!
Andre planter og trær kan heldigvis få stå i fred ute og bare vise seg i all sin skrud.
Hengesurfina er jo sommerblomster og kan få stå så lenge den ser ut til å trives.


Krukkene må vi kanskje passe på så de ikke fryser!
Høstfloks
Phlox paniculata  "Nora Leigh"
Asters
Høstanemone



Nyt høsten og ha en riktig fin dag.

4 kommentarer:

  1. Takk for navnet på den phloxen! Den er utrolig flott!
    Ja, noen må inn, mens andre overlever ute. Sånn er det bare. Jeg har kjelleren full av planter som må være inne, og det er mye jobb å passe de med vanning. Men det er hyggelig å ha noe å pusle med også!
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har så rett. Det er hyggelig med planter også om vinteren. Minner meg om at jeg må inn på rommet å vanne planter :-) Riktig god helg til deg.

      Slett