Redskapsboden er ferdig!

Vi har fått endel kommentarer på at jeg er heldig som har en "handyman", og ja, det er jeg virkelig. Det er alltid hyggelig med nye prosjekt, ikke minst når de faktisk er ferdig!

Med to dører, glassert takstein og ferdig beiset i samme farge som huset. Herlig! Ting blir selvfølgelig aldri heilt ferdig. Området rundt bua må vi se mere på etter hvert, men det er jo bare gøy.
Her er god plass til gressklipperen og mye hylleplass oppover sideveggene.
Hyller også på langveggen og etter hvert blir her knagger til de forskjellige redskaper.
Etter å ha studert endel hageboder på Hagemessen i Lillestrøm fant Gus ut hvordan han ville bygge dørene.
Dørene kan åpnes helt opp slik at de ikke står i veien for noe, vel og merke når kun en dør er åpen i gangen!  
Taket ferdig tekket og klart for takstein.
Vi måtte kjøpe noen nye kantstein for å få nok til hele taket, men da ble vi også fornøyd!
Etter noen kraftige regnskyll ble taksteinen blank og fine.
Her mangler kun et trebord under takhellene!
I den lune kroken mot syd har vi fått på plass en tomatplante og to stokkroser.
Så nå venter vi på sol og varme slik at plantene kan vokse seg store og flotte.
Men noen har flyttet inn i bua. Se nærmere på innsiden av døra!
Akkurat disse hadde vi vel ikke invitert, Gus?
Hadde det enda vært ei humle!!! Ja, ja, det går vel bra. Vi får være forsiktig når vi åpner denne døra. Akkurat nå lar jeg den stå åpen i håp om at vepsene da heller finner seg et annet sted å sette bo.
Ha en fin dag! Jeg gleder meg til kvelden, for da blir det møte i Hageselskapet Ålesund og omegn.

3 kommentarer:

  1. Så flott bod! Nydelig taksten og fine dører! Vepsen er visst heelt enig :)

    SvarSlett
  2. Flott bod ! Veldig bra med en handyman som får ting unna og helt ferdig:-)
    Tror nok jeg hadde fjernet det bolet....
    Nyt varmen som kommer.
    Eirin

    SvarSlett
  3. Fine hengsler er det også. Detaljene teller :)

    SvarSlett