Tilbake til kjøkkenbenken

I april 2013 startet jeg min "karriere" som gartnerlærling. Jeg startet opp ved kjøkkenbenken og hadde lite erfaring med å så frø. Her kan man se blogginnlegg fra den tiden. I går ryddet jeg kjøkkenbenken for igjen å jobbe med småplanter. Nå er jeg kommet dit hen at jeg skulle prikle hot chili.

Småplantene er blitt så pass store at de fortjener å få sine egne krukker. Frøpakken kjøpte jeg hos Garden Living og er merket Pepper (Hot) Caribbean blend
Frøa har jeg breisåddd.
Nå blir det god jord og større krukker.
Merkelig for en herlig følelse det er å se at de små frøene er i ferd med å bli flotte planter.
På plass under lyskilden i vaskerommet.
Når jeg først var i gang var det like greit å prikle tomatplantene.
Alle frøa fra pakken spirte. Dette er cherrytomater. De har vi hatt tidligere og smaker svært så godt.
Vi bruker god plantejord som vi har kjøpt hos Haug gartneri.
Trivelig med småplanter i vaskekjelleren. Vi bruker en "timer" til å skru lyset på og av. I morgen skal jeg tilbake til Haug gartneri og fortsette med prikling der. Der blir det atskillig større menger med småplanter som skal ha egne krukker.

Ha en fin dag.

8 kommentarer:

  1. Hei! Så flotte små planter, skal si du har kommet langt med vårarbeidet! Her venter jeg på at chili og paprika skal spire :) Ha en fin vårdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Det er jo gøy da å følge med etter hvert som plantene spirer.

      Slett
  2. Koselig å se små spirer, og du har kommet godt i gang! Her har vi fått 10 cm med snø i dag, og våren virker å være laaangt unna... ;)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke mye varme i været her heller, men vi har ikke hatt nedbør de siste dagene, så dermed smelter snøen unna.

      Slett
  3. Gøy med såprosjekter.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvarSlett
  4. Ja, nå er det den tiden igjen! Jeg har priklet paprika og chili. Tomater har jeg ikke sådd ennå, men det er vel på tide! Fin marskveld til deg! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går stadig mot vår ja. Kan hende jeg var litt ivrig i forhold til å så tomatene. Ha en fin dag du og.

      Slett