Blomster i hagen i slutten av juni

I kveld har jeg vært ute i hagen og fotografert litt av det som blomstrer nå i slutten av juni. Men, hva er vel vakrere enn blomster som blir overrakt fra ei lita barnehånd?

Barnebarnet vårt, Kristine, kom stolt og gav oss håndplukkede blomster. Så herlig!
Samme fargen, men fra hagen denne gangen. Dagliljer -
I disse dager blomstrer de i fleng.
Sommerblomster fra Haug gartneri fikk en tøff start i år med storm og regn, men de klarer seg fint. Når sola kom så ser det ut til at de trives ypperlig.
Petunia i morsomme farger. Klarer seg godt selv om det regner kraftig.
Mauretansk kattost imponerer meg. De har jeg ikke hatt tidligere og det ble en hyggelig overraskelse.
En type Malva, så mørk og vakker farge.
Prakt Malva - Malope trifida, også kjøpt ved Haug gartneri. Nydelige blomster.
En bladfellende Rhododendron - eller Asalia! "Julie Madame"
Rhododendron har ennå ikke kommet i jorda. Jeg flytter den litt rundt der vi holder til foreløpig. Nå med kraftige bregner som bakgrunn.
En vakker staude som jeg har fått som avlegger av en nabo. Jeg har ikke funnet ut hva den heter enda. Men nå vet jeg det altså, det er en Frøstjerne!
Allium løkblomst og hvite Fenrikhjerter.
Til sist noen blå Stemor.

Ha ei riktig fin uke og god sommer!

4 kommentarer:

  1. Den du har fått heter frøstjerne. Finnes i hvitt, rosa og lilla :) Så mye fint du har som blomstrer nå! Likte så godt den azaleaen du viser der :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at du kunne fortelle meg hva den lilla stauden heter. Jeg har lett gjennom bøker og brosjyrer uten å finne den :-) Takk skal du ha. Ha en fin dag du også.

      Slett
  2. Så fint du har det! Härligt med alla vackra färger, gillar de gula liljorna, de lyser som små solar. Ha det fint/ Titti

    SvarSlett
  3. Azalea er flotte busker. Jeg har flere farger, og de står og dufter nå.

    SvarSlett