Årets X-faktor blomsterutgaven - Rosa

Anne fra Moseplassen har startet opp årets X-faktor for å finne frem til blomster som har det lille ekstra. Konkurransen er delt opp i seks auditions, hver audition har sin spesielle farge. Den første fargen ut er ROSA. Jeg fikk lyst å bli med på dette fordi .........

Hva er vel mer naturlig enn at "Hagegjøglerne" får være med i en skikkelig audition. De har definitivt det lille X-tra med sine varierende farger der også den gule varianten har et skjær av rosa.
Disse herlige sommerblomstene var jeg så heldig å stifte bekjennskap med i 2014. De er dyrket ved Haug Gartneri på Skuggenhaugen i Ålesund. Gartneriet er drevet av frivillige, og sommerblomstene vi dyrker der selges til inntekt for Ålesund og Sunnmøre hjelpelag for cerebral parese.

Mitt fotografi av "Hagegjøglerne" blir derfor med i audition til Årets X-faktor - Rosa.

Vil du se flere av bidragene til X-faktor kan du klikke på bildet under:




19 kommentarer:

  1. En otroligt vacker växt, som har x-faktor. Ha det gott!

    SvarSlett
  2. så fin blomst, og fin historie bak den også :) Veldig hyggelig at du og de meningsfylte gjøglerene dine er med på konkurranse Liv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre. Kjekt å få være med :-) Ha en fin søndag.

      Slett
  3. Selvfølgelig må hagegjøglerne bli med :-)
    (Minner meg på at jeg skal så noen...)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hagegjøglere er noen artige "typer" i hagen. Lykke til med sådden.

      Slett
  4. Gjøglere er utrolig sjarmerende sommerblomster, og jeg har sådd de i flere år! Og så fint tiltak at inntekten av salget går til Ålesund og Sunnmøre hjelpelag for cerebral parese!
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Du har så rett, Hagegjøglerne er sjarmerende. Ha en fin dag.

      Slett
  5. Så fin... må visst ta oss en tur til Skuggenhaugen når salgssesongen starter.
    Min Handyman er fra Katevågen. Lykke til!

    SvarSlett
  6. Så flotte de gjøglerene er! Nydelig kandidat :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  7. Den har jeg ikke hatt før. Ser veldig fin ut:)

    SvarSlett
  8. Så fint navn og så flott formål den dyrkes for, Jeg like gjøglere, både de tobent og blomster så det var et fint nytt bekjentskap.
    Ha en deilig dag,
    Mormor

    SvarSlett
  9. Ingen sommer uten en gjøgler i hagen ;-)) Lykke til!

    SvarSlett
  10. Åjaa...hagegjøgler..mimelus...så fin og altfor lite brukt!
    Lykke til:)

    SvarSlett