Snø og sol i slutten av februar

I slutten av februar hadde vi fortsatt litt snø i hagen, men der var likevel tegn til vår. Spirer til å bli glad av.
Krokus som jeg satte ned i høst. Hyggelig å se at de kommer.
Litt spinkle foreløpig, men er så absolutt lilla!
En pose med løk ble liggende igjen inne i høst. Jeg satte de i en tønne ute den 24. februar. Så får vi se om det går.
Jeg plasserte et espalje over tønna, i håp om å verne eventuelle liljer mot hjorten.
Røsslyng på hell.
Sommerblomster fra i fjor som ser ut til å klare seg gjennom vinteren.
Også Julerosa da, med et streif av sol.
"Glødende" Sibirkornell.
Herlig morgensol.

Litt inne og litt ute!
Etter å ha vært en tur på kjøpesenter så kom jeg hjem med noen blomster. Blant annet en sort som Blomster Finn har vist oss på TV.
Jeg kjenner ikke navnet på planten, men den lyser godt opp i stua. Ifølge Blomster Finn skal den komme med flere blomster etter hvert.
Jeg fant frem en gammel suppeterin og laget en sammenplanting i den. Et par krukker med påskelilje fikk også plass, i tillegg til litt mose, kristorn og eføy fra hagen.
Litt gammel bjørkekvist er også med.

En liten dekorasjon til å gi bort. Her med påskeliljer, lecakuler, mose, eføy, gammel bjørk og kongler.
Skal ha lite vann. Påskeliljene får god næring fra løken. Kan være smart å dusje mosen av og til.
Ha en riktig fin lørdagskveld.

5 kommentarer:

  1. Underbara blombilder, precis vad man längtar efter just nu! Och en helt underbar spaljé - fast rådjuren äter väl inte narcisser!?
    TREVLIG SÖNDAG/Susie

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Du har sikkert rett i at hjorten ikke spiser narcisser. De spiser i alle falll ikke de gule. God søndag til deg og.

      Slett
  2. Hvor ser det fint ud med julerose i sne og sol!

    God weekend
    JetteMajken

    SvarSlett
  3. Hei! Når jeg ser bildene av krokusene dine, får jeg skikkelig vårlengt.
    God søndag! Anne

    SvarSlett
  4. Varkre vår-vibber du gir oss!
    Nå er våren i farta...selv om det kan komme en snøbyge eller to:)
    Ønsker deg fin ukeslutt:)
    Takk for hyggelig hilsen:))

    SvarSlett