Så var det på án igjen!

I dag har værgudene bestemt at vi skal få snø igjen. Det blir jo lyst og fint da, og det er kun februar så det burde ikke komme som noen overraskelse.
Ikke sikker på at snøen blir liggende så lenge
Her var det grønt igår.
Rosene som står i krukke i inngangspartiet overrasker stadig. Til og med nye lysegrønne skudd kommer no. Hvem skulle tro det da jeg kjøpte de på seinsommeren i fjor. Hadde vel håpet at de skulle blomstre ei uke eller tre!
Så en liten titt på lagringsplassen i kjelleren.
Blir det noe av dette, ja da blir jeg virkelig imponert. Men det er jo spennende å prøve. Noe av det skal være Dahlia som jeg drev frem fra frø i fjor. Norsk hagetidend minnet meg om at det var tid for å se til slike bortsatte planter.
Så da er det "På an´igjen"! Dette er frø som jeg samlet fra Blodbegerplantene. Blir jo spennende å se om det er mulig å få nye planter av disse. I fjor kjøpte jeg en frøpose med 6 frø i. Det ble vellykket, langt om lenge. Dette er en plante som trenger ekstra lang tid på å spire. Det kan være at jeg allerede er noe seint ute med å få de i jorda.
Har ikke planer om å så veldig mye hjemme i år, men litt blir det vel :-)
Det er jo litt koselig og da, når vinteren fortsatt henger i ute.
Så får vi se hvordan det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar