Stille før stormen - Helgegleder 94

I dag var vi forberedt på at stormen skulle kvine rundt hushjørna. Jeg lurte på om jeg i det hele tatt skulle tørre å ta meg en tur ut! Men det skulle vise seg å gå svært så bra. Været var så absolutt akseptabelt. Kameraet fikk bli med en tur rundt huset.

Klokka viser 12.37 og snart kommer solen :-)
Pippi Langstrømpe sitt sitat er godt å ta med seg.
Jeg blir glad når det første jeg ser ut for døra er en utsprunget julerose. Spesielt siden jeg plantet den for et år siden, og den har overlevd og valgt å komme igjen.
Håper her kommer flere juleroser.
Fantastisk at disse rosene fortsatt står i blomst. Ute men riktignok under tak. Lett å se hvor mange roser Kronhjorten har spist opp.
Nede i hagen fant jeg en sjabby rose
og nok en Julerose fra i fjor.
Kaprifoliumen hadde sannelig også en liten fargeklatt.
Under glasslokket i pallekarmen står avleggere til nye planter fint. Spennende om de klarer seg gjennom resten av vinteren. Et spennende forsøk!
Det kan bli mange nye Buksbom
Vintergrønne planter klarer seg godt så langt.
Japansk Solsypress
Kulethuja i solen
Fortsatt god helg!
Om du vil se flere Helgegleder hos Vivi kan du klikke på bildet under


4 kommentarer:

  1. Ja, her har det også blåst mye i kveld. Er ikke vant til sånt vær her ;)

    Så mange flotte vintergrønne planter du har! De er like vakre sommer som vinter.

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. Hei
    Så grønt og fint du har det. Her har virkelig vintersnøen kommer, og i dag skal vi ut å prøve skia.
    Jeg er glad i vinteren når det er skikkelig vinter, og det fikk vi på Lillehammer i går.
    Tusen takk for en flott helgeglede. Ønsker deg en fin søndag.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Ikke langt fra Ålesund til Molde og forholdene er nok ikke så forskjellige. Men likevel ser det ut til å være noe grønnere og vårligere hos deg. I natt kom snøen her, så nå ligger juleroser og grønne vekster under et hvitt teppe. Synes de te rlike greit på denne tiden av året. Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  4. Har tenkt på alle som var rammet av uværet, godt det ikke ble så ille som ventet der du bor da.
    Sannelig er det grønt og fint hos deg Her er det hvitt! Takk for din hilsen! Tror det er første gang jeg er på bloggen din. Vil legge deg til på blogglista, for her kommer jeg gjerne igjen!

    SvarSlett