Nok en herlig dag på fjellet

I dag pakket jeg sekken med kaffe, matpakke og sjokolade. Nydelig vær gjør at jeg får lyst ut å gå i fjellet. Jeg kjørte forbi hytta vår på Vasstranda, og startet på fjellturen opp til Emblemsfjellet. Første delen av turen er opp bratte bakker i skygge.
I skyggen legger jeg merke til naturen. En bitte liten Lineablomst!
Spindelvev dekket av dugg viser hvilket kunstverk dette faktisk er.
Naturlige dekorasjoner!
Vasstrandselva er noe av det beste jeg vet. Ekstra flott er den her oppe på fjellet.
Så var jeg kommet opp til Langevannet og her strålte solen. Vi stopper gjerne her når vi er på tur. Denne gangen er Gus på jobb i Nordsjøen og jeg tar turen alene. Stopper likevel opp og drikker litt vann!
Vannet var fristende klart og rent og det var varmt i været. Men det er ennå tidlig på dag og jeg vil gå videre.
Stopp nr. to på turen, etter et lite stykke bratt terreng. Her begynner man å ane utsikten.
For en fantastisk dag, og jeg har det hele nesten helt for meg selv. Foreløpig hadde jeg kun truffet på ett par på veien.
Vannet vi ser langt der nede er Brusdalsvannet, og der ligger hytta vår.
Utsikt mot sør hvor vi ser ned til Langevannet og i det fjerne ut mot søre Sunnmøre.
En stilig varde på en liten topp. Fin plass å spise lunsjen.
Utsikt innover i landet mot øst.
Skodje i bakgrunnen.
Det er så vakkert i naturen når høsten nærmer seg.
Det er bratt å gå oppover, men føles nesten enda brattere når man skal ned igjen. Det er fasinerende å se at røtter til trær fungerer som trapper i terrenget.
Jeg somlet skikkelig på turen og nøt også turen nedover, med elven som klukker ute i terrenget.
Vel nede igjen stoppet jeg på hytta, og tok enda en pause i sola. For en herlig dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar