Blooming fredag - tema Tålmodighet

Tålmodighet må til i stort mon når man blir bitt av basillen å så frø i stedet for å kjøpe ferdige planter. Større tålmodighet enn jeg var klar over i januar da jeg startet opp. Blodbeger tar lang tid før den blir noe å skryte av fikk jeg vite, men at det skulle ta så lang tid!!!
Her er 3 stk. Blodbegerplanter sammenplantet 2-3 mnd etter at jeg sådde frøa!!! Enda er det 2-3 mnd til jeg kan plante de ut!!!...., men da sies det at den skal ta helt av og klatre flere meter i espaljer. 
Her er Blodbegerplanten for en mnd siden!
Siste skuddet på Blodbegerplanten tatt i dag. Det skjer litt om sen!
Den 18. mars sådde jeg frø til Brokkoliplanter. De spirte etter kort tid og jeg måtte prikle de ganske fort, men så... De ble skrantete og skjør, og tok mye plass. Da var det ideen om pallekarm kom, og nå har jeg plantet de ut under lokk med automatisk hevearm :-)
Klartgjort for utplanting av Brokkoli.
En etter en bitteliten plante settes i jorda.
Så satser vi på å få litt hjelp av teknikken og venter tålmodig på at Brokkolien skal ta form :-)))
Se flere bidrag til Blooming fredag på: http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar