Juleverksted på hytta

I går kledde jeg meg i fullt regnutstyr, tok med diverse hobbyting og reiste på hytta. Der gikk jeg tur i skogen og sanket nytt materiale til min nye hobby. Her blir det flere kranser og dekorasjoner!! Håper noe av det holder til jul :-)
Først måtte jeg sette på ovn og fyre i peisen, for her var det kaldt.
Så var det å gå på tur i skogen. Herlig når man bare er godt kledd. Sortering av "fangsten" ute.
Planen var å lage en julekrans med halmkransen jeg fikk av Helene som grunnlag. Det kan bli litt vanskelig for en nybegynner, så jeg får ta det steg for steg.
Først klipte jeg opp granbar i passe stykker for å ha alt klart til selve bindingen, som jeg hadde lært av Helene. Så var det bare å sette i gang. Begynner oppe og gå med solen hele tiden. Dette stikker bra når det er granbar man bruker :-) Jeg binder med grønn blomstertråd.
 
Her er grunnkransen ferdig. Da begynner fintenking på hva jeg skal pynte den med. Det er jo det som er mest spennende.
Det ble to buketter med kastanjer. Jeg tvinnet blomsterstreng på hver enkel kastanje og tvinnet de sammen til små buketter. Så fester jeg streng til noen kongler, fire grankongler og to furukongler. Og det er det, så langt.
Vel hjemme igjen laget jeg en enklere sak. Tre fine greiner av gran, ett par greiner fra Sibirkornell, en grein fra et lerketre, og til sist en liten sløyfe og en bitteliten fugl.
Så...


2 kommentarer:

  1. Sååå koselig og dekorere på hytta!...og deilig og kunne gå i skogen for å hente materiale..og bare fråtse i det:)
    Kjempeflott krans og dekor du har laget:))

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig tilbakemelding til Inger Marie :-)

    SvarSlett