Klematis etter regn

 Etter å ha vært på en liten ferietur ei uke var vi innom hytta for å se hva som har skjedd der. Vi har hatt det svært så tørt veldig lenge i Ålesund og Brusdalsvannet har vært lavere enn vanlig. Den uka vi var borte har det ordnet seg og det har virkelig regna.



Dette er antagelig en Hybridklematis 'Albina Plena' E . Jeg planta den for flere år siden sammen med en Alpeklematis. Alpeklematisen blomstra med fler enn fem blomster for første gang tidligere i vår.

I dette bedet har noen planter tatt helt overhånd. Blandt ann Jonsokkoll. Men klematisene trives altså sånn noen lunde i enden her.



Veldig glad i disse blomstene, både fargen og fasongen.



I morgen er det hagemarked i regi av Ålesund og omegn hagelag. Jeg gleder meg!

3 kommentarer:

  1. Så nydelig den er! Jeg har den samme her, men min ene frøys så mye ned i vinter. Fine bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Ja, den ble vakker med det blå vannet bak.

      Slett
  2. Nydelig klematis på rett plass!

    SvarSlett