Mens vi venter på kolonihagehytta

De som følger bloggen vår vet at under massene som er gravd ut fra tomta til vår nye kolonihagehytte, der ligger store mengder med uønskede hagerømlinger! Jeg er ikke så optimistisk at jeg tror de er begravd for alltid. Derfor startet vi jobben med å bidra til at uønskede vekster ikke får gro opp igjen. Dette jobba vi med allerede den 9. januar 2020! Slik er vinteren nå til dags.

Vi får en ny plass her med hjelp av massene fra utgravinga.

Både rynkeroser og klasespirea er begravd under her

Dette er nok ikke den beste jorda til f.eks. plen, men det er heller ikke det vi ønsker oss. På grunn av at Brusdalsvannet er drikkevannskilden til flere kommuner i området er det strenge regler for hva vi kan tilføre av jord her.

Jeg startet jobben med å lage noen trinn nedover mot vannet. Gjenbruk av gamle lekasteiner. I tillegg flytta jeg ned ei Eine og håper den vil trives bedre her enn der jeg hadde plassert den tidligere.

Gus trilla ned flere store bjørkestubber fra tuntreet som ble tatt ned i vinter.

Jeg la ut veiduk - fortsatt med tanke på å unngå uønskede planter


Her holder jeg på med et forsøk på "Rom i hagen"

I fellesskap klarte vi å plassere de tunge stubbene. 

For å dekke veiduken trilla vi ned mange bårer med flis fra tuntreet
 
Så langt var vi godt fornøyd med jobben vi fikk gjort i begynnelsen av januar. Etter dette kom det en ny runde med uvær!

2 kommentarer:

  1. Dere er virkelig driftige. Spennende å se hvordan det blir etterhvert. Her har vi ikke begynt ute enda, men det hadde nok vært lurt å starte med luking:-)
    Lykke til med kolonihagen. Eirin

    SvarSlett
  2. Så fint det blir! Det er utrolig hva dere kan få gjort i januar.
    God helg!

    SvarSlett